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La adaptación de la serie de videojuegos de Metal Gear Solid a la pantalla grande es una realidad hace algún tiempo, y ahora es Jordan Vogt-Roberts quien desde hace meses estará encargado de la dirección y guión de la cinta cinematográfica con la que esperan transmitir toda la acción y sigilo a los espectadores de las salas de cine.
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En conversación con IGN, el director de la película adelantó que el guión ha estado en múltiples revisiones desde hace ya un mes, aclarando así que el material bruto del mismo ya estaría acabado y se estarían afinando los últimos detalles para que el mismo pudiese salir.
Vogt-Roberts dijo que esperan que el tono de la película "sea lo más fiel a lo que los fanáticos podrían esperar del filme" y que además siente que es el mejor guión en el que ha trabajado hasta día de hoy. Así también, tiempo después fue el mismo director que a través de su cuenta personal en Twitter adelantó conceptos de arte para la película que también estarían finalizados y que quiso mostrar a la audiencia.
Puedes revisar algunos de esos conceptos, en el siguiente hilo a continuación:
❗️Follow and retweet this thread to celebrate the 31st anniversary of @HIDEO_KOJIMA_EN's METAL GEAR with 31 pieces of never before seen nano-machine-infused-artwork.
— (((Jordan Vogt-Roberts))) (@VogtRoberts) July 13, 2018
Tune in every day for new updates. Some surprises along the way...
Join me with hastag #METALGEAR31st pic.twitter.com/t6vtydKmiE
DAY 1 of #METALGEAR31st
— (((Jordan Vogt-Roberts))) (@VogtRoberts) July 13, 2018
There’s many beautiful+insane+iconic images to come...but I want to start with this piece by Nick Foreman.
The bond we formed via mechs reinforced that we should be loud w/ our love of this franchise as we may find friends & collaborators in the process. pic.twitter.com/5Zj4vRsu5T
DAY 2 of #METALGEAR31st
— (((Jordan Vogt-Roberts))) (@VogtRoberts) July 14, 2018
The impeccable @eddiedelrio_art helped me bring the “Gas Mask Samurai” to life in KONG.
Cyborg Ninja & the Gekkos are two of the most iconic Hideo Kojima + Yoji Shinkawa designs. I wanted to see their potential in the same frame. Wish I could say more... pic.twitter.com/8OCkWH1zvY
DAY 3 of #METALGEAR31st
— (((Jordan Vogt-Roberts))) (@VogtRoberts) July 15, 2018
@BenMauro993 created this for me and I have a good feeling he’s a dude I’ll be working with for the rest of my career.
One aspect of Metal Gear that’s important for me to translate onscreen is the blending of horror imagery with stylized magical realism. pic.twitter.com/HEJCRSCKyK
DAY 4 of #METALGEAR31st
— (((Jordan Vogt-Roberts))) (@VogtRoberts) July 16, 2018
Dennis Chan was one of my art assassins on KONG.
MGS is about the “cycle of pain” so we created a diptych to visually represent history repeating.
Can’t wait for you to see my approach to the dense past & present timeline of this world.
Zoom in. Enjoy pic.twitter.com/Ni0U9IICwh
Day 5 of #MetalGear31st
— (((Jordan Vogt-Roberts))) (@VogtRoberts) July 17, 2018
I worked with the legend @mr_werewolf_art on KONG. He doesn’t do freelance work anymore but we’ve become friends and I convinced him to contribute ‘mood art’ to this project. I truly felt the world needed to see his heavy atmospheric style + Metal Gear. pic.twitter.com/l9I5B3f1xY
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